A continuació trobaràs algunes de les preguntes més freqüents i les seves respostes.

Registre

Què és muvon?

Muvon és un servei de carsharing disponible al centre històric de Palma. Cotxes totalment elèctrics que funcionen amb energia 100% renovable i que pots reservar durant les hores que necessitis. Funciona sota el model de round-trip: és a dir, sempre tornaràs el cotxe en el mateix punt on ho has recollit. Com si tinguessis el teu propi cotxe al pàrquing, amb la diferència que només pagues per les hores d’ús.

Com em puc registrar?

Completa el formulari de registre amb les teves dades personals. Quan rebem la teva sol·licitud ens posarem en contacte amb tu per correu electrònic per donar-te accés a Zemtu, el nostre sistema de reserves. Des d’allà podràs actualitzar el teu perfil amb el teu permís de conduir i un mètode de pagament. En menys de 24 hores el nostre equip ha de validar la teva informació i ja podràs fer la teva primera reserva.

Prefereixes fer-ho en persona i conèixer-nos? Les nostres oficines estan al Carrer de Sant Pere Nolasc 7A. Escriu-nos abans a contacto@muvon.es per concertar una cita.

Quant tarda el procés de registre?

Validem i verifiquem manualment cada nova alta, de manera que si et registres en horari fora d’oficina és possible que no puguis accedir al sistema de reserva fins al dia següent al matí. No obstant això, el nostre equip procura sempre ser el més àgil possible y validar-lo en menys de 24 hores.

Quines dades necessito?

Tan sols necessites un document d’identitat, un permís de conduir vàlid en territori espanyol i un número de compte bancari.

Quins requeriments he de complir per poder unir-me a muvon?

Ser conductor de més de 27 anys i amb una antiguitat en el permís de conduir d’almenys dos anys.

Puc registrar-me amb un permís de conduir fora d'Espanya?

Sí, sempre que estigui expedit dins de la UE.

Puc registrar-me com a empresa?

Comptem amb plans especials per a empreses que vulguin oferir el servei als seus treballadors com a cotxe d’empresa. Contacta amb nosaltres per a més informació. A més com a empresa pots assignar a altres usuaris beneficiaris i l’empresa es pot fer càrrec dels costos.

Dades personals

Com puc modificar les meves dades personals?

Inicia sessió i accedeix al teu perfil personal per modificar les teves dades en https://muvon.zemtu.com/profile/.

Com canvio la contrasenya?

Accedeix al teu perfil en https://muvon.zemtu.com/profile/ i modifica la contrasenya a l’enllaç que trobaràs sota el teu nom d’usuari.

Com puc validar el meu permís de conduir?

Pots pujar directament una fotografia de l’anvers del teu permís de conduir al teu perfil personal a https://muvon.zemtu.com/profile/. Nosaltres ho validarem en aproximadament una hora i t’avisarem per correu electrònic quan estiguis preparat per fer la teva primera reserva.

Reserva

Com realitzo una reserva?

Pots fer una reserva des del teu ordinador, tablet o telèfon mòbil iniciant sessió amb el teu compte. Accedeix a la nostra plataforma de reserves des de https://muvon.zemtu.com/reservation/, on podràs seleccionar el teu vehicle, data i franja horària desitjades. Si la reserva no coincideix amb la d’un altre usuari t’indicarà amb un missatge que la reserva és possible. Prem el botó per confirmar i la reserva es guardarà automàticament. També podràs oferir compartir trajecte a altres usuaris, si ho desitges. D’aquesta manera no només contribueixes amb el medi ambient, sinó que a més ajudaràs a descongestionar les carreteres;)

Puc modificar la meva reserva?

Sí, en qualsevol moment. Un cop iniciat el període de la reserva només podràs modificar al final, sempre que no coincideixi amb una altra reserva ja existent. Pots veure les teves reserves actives al menú inferior “Reserves”.

Com puc iniciar i finalitzar una reserva?

Quan arribi el moment de fer servir el cotxe només has d’accedir a l’aparcament (cada vehicle t’indicarà on es troba) i prémer el botó verd al menú “Accés” des del teu mòbil.

Passats uns 20” el cotxe s’obrirà i podràs començar a usar-lo. Recorda que les claus són a la guantera, amb les que podràs obrir i tancar el teu cotxe normalment mentre dura la teva reserva. Quan arribi el moment de finalitzar, aparca el vehicle a la seva plaça i deixa les claus a la guantera.

Per tancar el cotxe prem el botó vermell del menú “Accés” i en uns 20 ” el cotxe es tancarà. Recorda deixar-ho carregant perquè l’usuari tingui prou autonomia per al seu viatge.

Com sé si un vehicle està disponible?

Al menú “Vehicles” t’indicarà si el teu vehicle seleccionat està disponible i durant quant de temps.

Quant de temps puc reservar muvon?

El temps que necessitis, sempre que no coincideixi amb una altra reserva.

Com es paga?

Pots pagar a través de domiciliació bancària. Des muvon t’enviarem una factura mensual amb el teu consum desglossat. El període de facturació comença el 15 de cada mes.

Puc cancel·lar la reserva?

Sí, sempre que no hagi començat. Per a això pots anar a les teves reserves actives al menú “Reserves”, seleccionar la reserva que vols eliminar i prémer el botó vermell “Eliminar reserva”.

Què passa si torno el cotxe tard?

Has de tenir en compte que muvon es basa en compartir, de manera que potser una altra persona estigui esperant el teu retorn. A tots ens succeeixen imprevistos, així que si per qualsevol motiu no pots arribar a temps has d’avisar a l’administrador de muvon (+34 623 188 381), el qual es posarà en contacte amb el següent usuari per a coordinar una possible alternativa. “To share is to care”.

Què passa si em quedo sense bateria al mòbil durant la meva reserva?

Tots els cotxes muvon disposen de cables per carregar el teu telèfon mòbil (thunderbolt, android, USB-C). Assegura’t de tenir suficient bateria per a poder finalitzar la reserva utilitzant la presa USB que es troba en panell central, sota de la pantalla de navegació.

He de portar les claus amb mi durant la reserva?

Sí, pots obrir i tancar el cotxe durant la teva reserva com ho fas amb un cotxe normal.

Condueix

Com poso el cotxe en marxa?

Recorda que en ser un cotxe elèctric i per tant automàtic, només et caldrà el peu dret, que faràs servir per canviar entre els pedals d’accelerador (dreta) i fre (esquerra). Oblida el teu peu esquerre. Si és la primera vegada conduint un cotxe elèctric recomanem situar el teu peu esquerre el més allunyat dels pedals (doblega la cama al costat del seient).

Un cop acomodat al seient del conductor i amb els miralls ajustats i el cinturó de seguretat cordat, prem el pedal de fre AMB EL PEU DRET i pressiona el botó START on se sol trobar el contacte.

La palanca de canvi compta amb quatre posicions:
P: Aparcament
R: Retrocés
N: Neutra
D: Directa

Per avançar col·loca la palanca en posició D i alterna suaument el pedal de fre amb l’accelerador. Notaràs com el cotxe comença a avançar. A partir d’aquí és conduir i fer ampolles.

On són les claus?

Trobaràs la targeta de proximitat a la guantera. No cal que la introdueixis a la ranura per posar el cotxe en marxa. Tan sols recorda tornar-la a posar a la guantera quan finalitzis la teva reserva.

Quina autonomia té el cotxe?

En càrrega completa i condicions normals pots recórrer fins 300Km. Tot dependrà del tipus de conducció, l’orografia i l’ús de calefacció o aire condicionat que facis durant el trajecte.

Amb què ve equipat?

El teu cotxe muvon compta amb calefacció, aire condicionat, GPS, estació multimèdia (Ràdio, USB, Bluetooth) i cable de càrrega tipus Mennekes (admet càrrega ràpida) al maleter.

Està inclosa l'assegurança?

Sí, tots els cotxes muvon estan assegurats a tot risc amb una franquícia de 300,00 €. Pots consultar els termes i condicions per a conèixer més detalls sobre la cobertura.

Per on puc circular?

Pots circular per qualsevol via pública, com ho faries amb un automòbil normal, excepte en zones ACIRE de Palma. Sí podràs circular per la zona ACIRE en la qual es trobi el cotxe estacionat.

Puc moure per la zona ACIRE?

El teu cotxe muvon pot circular per la zona ACIRE on estigui estacionat, així com pels seus accessos permesos (veure quadre adjunt). Si no ho tens clar, escriu un missatge a contacto@muvon.es i resoldrem els teus dubtes.

Càrrega de bateria

Quant dura la bateria?

Depenent del tipus de conducció, ús de calefacció i altres factors, el cotxe pot recórrer fins 300Km. Amb un ús eficient de les bateries pots fins i tot estendre l’autonomia mentre condueixes.

Com puc optimitzar la durada de la bateria?

Els cotxes muvon compten amb un sistema de frenada regenerativa: és a dir, aixecant el peu de l’accelerador no només disminuirà la velocitat sense necessitat de prémer el fre, sinó que a més les bateries es recarregaran. Amb un ús eficient de les bateries podràs perllongar l’autonomia sense necessitat de connectar-te a un punt de càrrega.

Disposes, al costat de la palanca de canvis, d’un botó que posarà el cotxe en mode ECO: reduint l’acceleració i limitant la velocitat a 95km/h aconseguiràs perllongar l’autonomia considerablement. Recomanem una conducció suau, anticipant-se a les maniobres (reduint amb antelació), accelerant suaument i fent un ús moderat del climatitzador. D’aquesta manera optimitzaràs la durada de la bateria.

Què faig si em quedo sense bateria?

Si no disposes d’autonomia suficient per arribar a l’estacionament d’origen, hauràs d’assegurar durant el trajecte de trobar punts de càrrega que et permetin arribar a temps per finalitzar la reserva.

On puc trobar els punts de recàrrega?

Els cotxes Muvon disposen de GPS amb un mapa dels punts de càrrega públics disponibles en tota l’illa. A través de la xarxa MELIB https://www.tib.org/ximelib/public/map.xhtml (trobaràs la targeta a la guantera) podràs carregar el cotxe de manera gratuïta a totes les estacions d’ús públic. Molts centres comercials disposen també de punts de càrrega ràpida gratuïts per als seus clients.

Com puc recarregar la bateria del cotxe?

Al pàrquing de muvon: obre la trapa del capó (logotip de Renault) bé amb el botó marcat amb un endoll en el comandament del cotxe o des del botó que es troba al panell esquerre del quadre de comandament, entre el volant i la porta del conductor. Disposaràs de 30 segons per connectar el cable de càrrega. El punt de càrrega s’activa automàticament. Per desconnectar prem de nou un dels botons i simplement tira suaument del connector. El procés de càrrega s’aturarà.

En els punts de recàrrega públics: amb la targeta MELIB que trobaràs a la guantera i el cable de càrrega disponible al maleter podràs realitzar el procés de càrrega en qualsevol de les estacions públiques de l’illa. Segueix les instruccions que figuren en aquests punts per activar el teu estació i començar la càrrega. Pots consultar la disponibilitats dels punts de càrrega en https://www.tib.org/ximelib/public/map.xhtml

Normes d'ús

Quines normes he de tenir en compte?

A més de les normes de trànsit, t’agrairíem que tinguessis en compte els següents punts a l’hora de conduir. Recorda que comparteixes cotxe amb altres usuaris 🙂

  • No consumeixis begudes alcohòliques, medicaments que alterin la consciència ni estupefaents si has de conduir.
  • No fumis dins el cotxe. No portis a més passatgers dels permesos.
  • Si portes animals, porta’ls dins d’un transportí.
  • No permetis que una altra persona condueixi durant la teva reserva.
  • Retorna el cotxe net. Informa’ns sobre qualsevol dany que trobis al cotxe (A la guantera trobaràs un informe amb l’estat actual del vehicle).

Recorda que al ser un cotxe compartit altres persones poden estar esperant a l’hora que finalitza la reserva. Si per algun motiu no pots arribar a temps i no pots prolongar la reserva, contacta amb admin@muvon.es per avisar sobre l’hora d’arribada.

Què passa si em posen una multa?

Durant la reserva, ets el responsable de les multes per infracció de trànsit, aparcament indegut, etc. Si rebem un avís i tramitem una infracció, et cobrarem 10 € en concepte de despeses de tramitació a més de l’import original de la multa.

Informa’ns. Envia’ns un correu electrònic a contacto@muvon.es per comunicar-nos que t’han posat una multa. Tant si la pagues com si decideixes recórrer-la, volem tenir constància del que ha passat. Volem saber la data i l’hora de la infracció, el número de matrícula del vehicle, el tipus d’infracció (excés de velocitat, aparcament, etc.), el nombre de multa, l’import i la ciutat en la que te la van posar. D’aquesta manera, si hi ha algun problema amb el procés de pagament, o una fallada tècnica, sabrem que estàs al tant i que no l’has tirat a les escombraries. Tingues en compte que algunes infraccions poden influir en la cobertura de l’assegurança, per la qual cosa és molt important que informes de qualsevol infracció a muvon.

Què passa si no faig el pagament?

Si no pagues la multa, ens informaran d’això i et cobrarem un càrrec de tramitació de 10 €. A més, seguiràs sent el responsable d’abonar l’import de la multa. Si és possible, et reenviarem la multa. I si no poguéssim, pagarem la multa i qualsevol recàrrec i carregarem el total al teu compte. Se’t podran aplicar altres multes o la suspensió del compte, així que et recomanem que paguis la multa al moment.

Puc recórrer?

Si vols recórrer una multa i l’organisme emissor ho permet, fes-ho el més aviat possible. Si rebem una notificació per correu, i encara no has recorregut la multa davant l’organisme emissor, carregarem automàticament l’import de la multa al teu compte, més la taxa de tramitació.

Què faig si em deixo o trobo alguna cosa al cotxe?

Tant si oblides com si trobes un objecte el millor és que ens escriguis un missatge a contacto@muvon.es per gestionar la recollida. Si el trobes, deixa-ho al maleter i ens encarregarem de fer-ho arribar al seu propietari. Muvon no es responsabilitza dels objectes oblidats al cotxe durant la teva reserva, tot i que farem el possible per recuperar-los.

Pot una altra persona conduir durant la meva reserva?

No, les reserves són personals i només pot conduir qui ha fet la reserva.

Està permès portar animals?

Sí, sempre que siguis respectuós amb els altres usuaris i el portis en cistella de transport (excepte els gossos pigall, que podran viatjar junt als seus propietaris). Tingues en compte que es podran aplicar càrrecs addicionals segons els T&C pel que fa a brutícia i olors.

Què faig si tinc un accident?

Si l’accident és lleu i implica a terceres persones, omple el part amistós. El vehicle està assegurat a tot risc amb franquícia de 300 €, de manera que si ets responsable de l’accident, en cas de necessitar reparació hauràs de fer-te càrrec d’aquesta quantitat. Revisa les Condicions del Contracte per a més informació.

Què faig si trobo danys al cotxe?

Quan iniciïs la teva reserva pren-te un moment per revisar l’estat general del vehicle i compara-ho amb l’informe que trobaràs a la guantera. Si trobes algun dany que no es correspon amb el document d’inspecció de danys, si us plau, comunica’ns-ho abans d’iniciar la marxa. Això és molt important, ja que si no ho fas se’t podrien aplicar càrrecs injustament.

¿Cómo puedo contactar con muvon?

Escriu-nos a contacto@muvon.es o truca’ns al +34 623188381.

Què passa si torno el cotxe brut?

Amb l’ús tots els cotxes s’embruten, és per això que en Muvon ens encarreguem de mantenir el més net possible. Si consideres que el cotxe no està com t’agradaria haver-lo trobat al final de la teva reserva t’agrairem que netegis, ja que es podrien produir càrrecs addicionals en cas d’una neteja extra.

Què passa si torno el cotxe abans d'hora?

Només se’t cobrarà el temps que hagis fet servir. Per exemple, si tenies una reserva de 10:00 a 12:00 i el tornes a les 11:30, només pagaràs una hora i mitja.

Aparcament

On puc aparcar?

Pots aparcar a les zones habilitades per a això. Recorda que en ser un cotxe elèctric no has de pagar ORA 🙂

Puc aparcar sense finalitzar la reserva?

Sí, recorda portar-te les claus per tancar i obrir de nou i tingues en compte que no finalitza la reserva fins que deixis el cotxe al punt d’origen.

Paguen ORA els cotxes elèctrics?

No, els vehicles elèctrics estan exempts de pagar en zona regulada (Zona Blava).

Com accedeixo al pàrquing de muvon?

Per accedir a “Jeroni” i “Joana”, situa’t al costat de la porta del pàrquing i realitza una trucada sense cost al +34629925117, la porta s’obrirà tantes vegades com necessitis durant el període de la reserva. Per sortir del pàrquing, utilitza el comandament negre ‘nice’ que trobaràs a la guantera.

Pagaments

Quan rebré la factura?

El 15 de cada mes emetrem una factura per l’ús total corresponent al mes anterior, desglossat per reserves.

Puc donar-me de baixa?

Sentim veure’t marxar, però estàs en el teu dret de fer-ho quan vulguis. Si és per alguna incidència truca’ns al 623188381 i intentarem solucionar-ho, si tot i així vols donar de baixa, escriu-nos a admin@muvon.es i t’ajudarem en el procés.

Hi ha altres costos que hagi de conèixer?

Els cotxes muvon estan assegurats a tot risc amb una franquícia de 300 € (la quantitat màxima que hauries de pagar en cas de ser responsable d’un accident).

  • 30 € en cas de fumar dins el cotxe.
  • 30 € en cas de neteja extra (fang, pèls de mascota, taques a la tapisseria).
  • 10 € per tramitar una multa (més la quantitat de la infracció).

Consulta els Termes i Condicions per a una informació més detallada sobre els costos i recàrrecs.